למרות שישנם תחומי חפיפה בין המושג 'קוד הלבוש' ל 'תלבושת אחידה' המקובלת בבתי ספר רבים, יש להפריד בין שני מושגים אלה.
ההנהלה והצוות בשיתוף הנהגת ההורים ינסחו את כללי קוד הלבוש בהתאם לכללי ההלכה הבסיסיים, בהתחשב באוכלוסיית בית הספר וברקע ממנו באים התלמידים. קוד הלבוש יכול להתייחס לפריטי לבוש, לתספורות ולאביזרי אופנה מוחצנים נוספים. ( למשל: האם מותר לבנות להגיע לבית הספר לבושות במכנסיים? האם מותר לבנים להגיע במכנסיים קצרים? בגופיות? בשיער צבוע בצבעים בוטים? וכד')
קוד הלבוש מחייב את כלל באי בית הספר- התלמידים והצוות כאחד.
באשר לקביעת תלבושת אחידה– על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, ההחלטה בנושא זה מסורה לכל מוסד: "נושא התלבושת האחידה נתון לבחירה, והוא יוכרע לאחר חשיבה משותפת של הנהגת ההורים והנהלת בית הספר". אחידות בתלבושת במוסדות החמ"ד אינה מתייחסת ישירות לכללי ההלכה, אלא קובעת יותר את חולצת בית הספר התקנית ומונעת הבלטה של פערים ויכולות כלכליות, ורדיפה אחרי מותגים יקרים וצווי אופנה מחצינים.
אנו סבורים ששיתוף פעולה בין הנהגת ההורים והנהלת בית הספר בנושאים אלה היא קריטית, תמנע חיכוכים ותביא תועלת גדולה לכולם.
רשמו את שמכם ותוכלו לסייע בכמה מן הדרכים הבאות:
100 ערכות ראשונות ללא עלות,
אל תפספסו את ההזדמנות להעניק
את הרגע המאי״ר הזה לכיתה שלכם