"וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ"
מאחר וכולנו, הורי התלמידים בכיתה __, רוצים להפוך לקהילה שבליבה ערבות הדדית, אנו מקבלים על עצמנו ברוח טובה את נהלי ההתנהלות המפורטים בקבוצת הוואטסאפ שלנו.
* רלוונטיות – נעביר בקבוצה רק הודעות ומסרים הרלוונטיים לכלל חבריה וקשורים ישירות או בעקיפין למה שמחבר אותנו כקבוצה / כיתה __. לא נעלה ספאם ופרסומות או דעות פוליטיות, ונשתדל לא להציף את הקבוצה בהודעות רבות.
* שיח מכבד – נקפיד על תרבות דיבור ותקשורת מכבדת תוך השתדלות לשיח מחבר ולא מבקר, הנובע מערבות הדדית ולא משיפוטיות.
* ערבות הדדית – ננסה בקבוצה לסייע זה לזה ולא 'לחנך' את זולתנו. נמנע מהערות עוקצניות כלפי החברות והחברים בקבוצה, כלפי צוות בית הספר וכלפי כל אדם.
* סובלנות – נגלה סובלנות והכלה כלפי התבטאויות חד-פעמיות שאינן עומדות בכללים הנ"ל. נשתדל לא לתקוף אלא להכיל את השונה בתוך הקבוצה.
* פרטיות – נשמור על פרטיות הילדים ונימנע מלהזכיר שמות פרטיים.
* בין אישי לציבורי – לא נהפוך עניין אישי לכיתתי, נשמור את השיח ברמה האישית.
* שעות הכתיבה – למעט הודעות דחופות נשתדל להגביל את הפעילות בקבוצה ולכתוב רק בין השעות 07:30 ל 22:00.
במקרה של הפרת הכללים – נציג/ה מוועד כיתה יפנה באופן פרטי למי שעבר על הכללים, בכתב או בשיחה . במידה וימשכו ההודעות החורגות מהכללים – תיפסק הפעילות בקבוצה לזמן קצוב עד לפתרון הבעיה.
אנו מאמינים שנוכל לפתור כל בעיה באווירה טובה ולהפוך לקהילה תומכת ואוהבת.
בזאת באנו על החתום,
כל הורי כיתה __ החברות והחברים בקבוצת הוואטס-אפ הכיתתית.
_________________________