משחק- אמת ושקר: נבקש מכל חניך לספר על עצמו סיפור אחד אמת וסיפור אחד שקר על מעשה טוב שהם עשו.
נעשה סבב וננחש כל אחד מהחניכים איזה סיפור הוא אמת ואיזה סיפור הוא שקר.
(נתחיל בדבר אחד טוב על החניכים ונעבור לדבר אחד פחות טוב, בחלק הבא של הפעולה. אותו הם לא חייבים לשתף)
שיח: נשאל את החניכים: איך חוזרים בתשובה? ננסה לבקש מכל חניך שיחשוב על משהו אחד בחיים שלו שהוא הרגיש שהיה לא יפה/לא נכון. נבקש ממי שמוכן לשתף, שישתף.
ואז נחשוב יחד – מה החניך יכול לעשות בפעם הבאה באותה סיטאוציה כדי להתנהג טוב יותר? (בשבטים קטנים – אפשר לעשות את השיח יחד כל השבט, בשבטים גדולים אפשר להתחלק למעגלים קטנים כמספר המדריכים).
נלמד בקצרה עם חניכינו כמה פסוקים העוסקים במצוות התשובה, בספר דברים פרק ל:
" (יא) כִּי הַמִּצְוָה הַזֹּאת אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לֹא נִפְלֵאת הִוא מִמְּךָ וְלֹא רְחֹקָה הִוא:
(יב) לֹא בַשָּׁמַיִם הִוא לֵאמֹר מִי יַעֲלֶה לָּנוּ הַשָּׁמַיְמָה וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ וְנַעֲשֶׂנָּה:
(יג) וְלֹא מֵעֵבֶר לַיָּם הִוא לֵאמֹר מִי יַעֲבָר לָנוּ אֶל עֵבֶר הַיָּם וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ וְנַעֲשֶׂנָּה:
(יד) כִּי קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר מְאֹד בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשֹׂתוֹ:"
נשאל את החניכים – מה אתם מבינים על מצוות התשובה מהפסוקים האלו?
נסכם: כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לחזור בתשובה.
בכל קבלה על עצמי – להשתפר בדבר מסויים, בהתנהגות מסויימת מאיך שהייתי – כך מתחיל תהליך תשובה ואני נהיה יותר טוב. התשובה היא קרובה אלינו, היא אפשרית לכל אחד מאיתנו.
יום כיפור זה ה-זמן לחשוב עם עצמי, במה אני יכול השנה להיות קצת יותר טוב כלפי כל מי שסובב אותי, ולנסות לקבל על עצמי להשתפר.
יש לכם במקרה שאלה לא פתורה? על הפעולה לשבת, או בכלל?
אנחנו כאן בשבילכם – גם בוואטספ!
רשמו את שמכם ותוכלו לסייע בכמה מן הדרכים הבאות:
100 ערכות ראשונות ללא עלות,
אל תפספסו את ההזדמנות להעניק
את הרגע המאי״ר הזה לכיתה שלכם